Nyt on elämä taas normaaleilla raiteillaan, käydään pikku hiljaa pidemmillä ja pidemmillä lenkeillä, että Himban kunto kasvaisi. Tosin nyt on tullut niin kylmät ilmat, että lenkit on max 30 min, kun matte ja koira meinaa jäätyä heti. :( Himba nostelee tassuja vähän väliä, kun tassut jäätyvät. Ei kiva, tulis nyt vaan nolla kelit niin olisin paljon tyytyväisempi! Lunta saa olla, muttei pakkasta, kiitos. :D

Viime sunnuntaina kävin katsomassa Himban siskon Maissin omistajan Jonnan kanssa Pohjoismaiden Voittaja 2009 -näyttelyä ja kivaa oli! Tuomari oli todella ERI -automaatti (tosin kyllä kiva tuomari, kun antoi vuonna 2006 Himballe ekan sertin... :) ), sikäli siis tylsähkö näyttely katsoa ja ROPkin oli ruotsalainen. VSP oli kuitenkin yksi (mun mielestä) kauneimmista suomalaisista nartuista, Eeben, onnittelut!!

Kehän jälkeen sitten tietysti shoppailtiin ja mä vähän innostuin... Himballe ostin vuoden ajan himoitsemani takin, Pomppa -merkkinen, kauniin ruskea ja sisältä semmosta karvaa, ei sähköisty ja karvat ei tartu, siis täydellinen! Ja peittää niin hyvin, kyllä Himban nyt kelpaa. :) Yksi miinus siitä, että takki muuttuu jäykäksi pakkasella, kahisee kuin muovipressu (omakin takkini tosin tekee näin, mutta silti ärsyttävä ääni :D ). Silti olen tyytyväinen ostokseeni, vaikka kallishan se oli, mutta sain sentäs vähän alennusta. ;) Sitten ostin Himballe semmoisen heijastin liivin (kauan olen semmosta katsellut ja nyt oli niin edullinen että mukaan lähti) ja uuden nahkahihnan ja lelun ja herkkuja, tietysti. Itselle ostin iiihanan punaisen hupparin, jonka sisällä on karvavuori, niin lämmin mutta kevyt. Näillä pakkasilla kyllä kelpaa olla tuo paita päällä! :) Eli ihan hyvia löytöjä tein, vaikka rahat menikin sitten kaikki... Kiiiitos Jonnalle aina-niin-hyvästä seurasta!

Maanantai aamuna sitten heti testattiin uutta pukua ja Himba tykkäsi siitä niiiin paljon enemmän kuin Hurtan -fleecevuori puvuista. Nyt ei karvat pistelleet eikä tullut sähkäreitä! :) Tää oli sitten Himban etukäteis joululahja, eli hyvää joulua rakas Himba!

Ensin Pomppa edestä: eikö ookki hyvät heijastimet! ;)

Ja sitten sivulta:

Himba ei oikeen jaksanu poseerata kauniista, mutta pukuahan mä halusinkin kuvata... ;)

Himba alkaa olla jo tosi hyvin palautunut pennuista, leikkii kuin itsekin olisi vielä kakara (sehän on...) ja koko ajan komentaa tekemään jotakin. Täytyy vähän vähentää Himban sängyssä oloa, kun alkaa pissi selvästi nousta päähän. Koska Himba on niin energinen ja ulkona voi olla vain lyhyitä aikoja, ollaan treenailta seuraamisia, lähinnä pientä hinkkausta kulmien ja lähtöjen kanssa. On mulla aika taitava koira, mites vaan saisin sen toimimaan noin myös kisoissa??

Maanantai-iltana olin agility ryhmän pikkujouluissa, oli kiva nähdä tuttuja taas. Kaisa piti meille luennon ohjaamisesta ja radan lukemisesta ym. ja opin ihan hirmuisesti jälleen kerran. Tärkein juttu (mun mielestä) oli, että koira lukee ensin ohjaajan liikettä, sitten katsetta, rintamasuuntaa, jalkoja ja vasta viimeisinä käsiä ja käskyjä. Voi kun nää olisi aiemmin tiennyt, olisi varmasti välttynyt monilta typeriltä virheiltä, kun vaan huudan ja huidon käsillä. Heti ensi treeneissä sitten nämä opit huomioon! Toinen tärkeä pointti mulle oli "magneettisuus" eli ohjaaja vetää koiraa itseensä päin, samoin jokin houkutteleva este. Jos esim. olen hyppysuoran, joka tulee hypätä, vasemalla puolella ja oikealla puolella on A (jota Himba rrrakastaa) menee Himba (teorian mukaan :DD) suoraan, jos olen itse samalla puoella A:n kanssa, Himba kaartaa oikealle. Tärkeitä pointteja. Radan muistamisjutut oli mulle jo aika itsestäänselvyyksiä mutta opin näkemään jo ratapiirroksesta hankalia paikkoja ja aika hyvin (luulen...) tietäväni meille haasteelliset kohdat. Kunpa pian pääsisin käyttämään näitä juttuja käytännössä. Ohjatut treenit jatkuvat tammikuussa, mutta mennään ehkä jo ensi maanantaina vapaavuorolla treenaamaan, jos ei ole kauheasti pakkasta. Olispa silloin nollassa!