Tylsä matte sai sitten noro-viruksen ja Himba on saanut ulkoilla vanhempien kanssa. Siinäpä Himban aktiviteetit loppuviikolta olikin, maten jalkojenlämmittimen viran lisäksi. Himba on siis viettänyt oloneuvoksen elämää. :) Toisin kuin minä, joka vielä e h d o t t o m a s t i olisi halunnut torstaina kouluun, kun olisi ollut mielenkiintoinen päivä. Niin ei, juuri mun tuurilla oon koko opiskeluvuoden kolmannen päivän poissa juuri sitten tuona päivänä.

Samalla kun olen sairastellut olen saanut rhodeporukkaa kasaan agilitytreenejä varten! Kova homma saada porukkaa ja sitten saada vuoro jostain. Loppujen lopuksi ongelmana olikin liian monen innokkaan ilmaantuminen. :D Eiköhän me ihan kivat treenit saada aikaiseksi, vaikka paljon ja kovin eri tasoista porukkaa on mukaan tulossa. Otetaan tää kevät nyt kokeiluna, tärkeintä on saada rhodeja agiliitelemään! Oon ihan yllättynyt omasta aktiivisuudestani, hyvä mä! 

Sairastuminen ja treenikärpäsen purema eivät totisesti kuulu yhteen. Tänään, kun olo on jo paljon parempi, muttei edelleenkään mikään hyvä, harjoiteltiin olohuoneessa sylkkäreitä ämpärin ja tuolien kanssa. :D Ja lisäksi vahvistettiin katsekontaktia ja sen pitämästä seuraamisen ekassa askeleessa. Treenattiin vielä muistin virkistyksesksi "Ei ota" -käskyä... huoh, tuota varasta! Sujuu vielä namien kanssa hyvin, mutta sitten keittiön pöydältä ryökäle vie vaikka mitä, kun silmä välttää. Tätä treenataan siis niin, että kädessä on nami ja käsi pidetään auki koiran edessä. Kun koira yrittää ottaa namia, käsi menee nyrkkiin -> koira ei hyödy käytöksestä. Kun koira menee kauemmas, lopettaa namin hamuamisen, se saa namin.  Eli saadaan "loittoneminen" kannattavaksi käytökseksi.

Maanantain HAU:n treenien lisäksi siis aletaan käymään (no joo, vaan 6 kertaa, mut aika nannaa kuitenkin!) rhodeporukalla Agimestassa. Ja näiden lisäksi aletaan luultavasti käymään sunnuntaisin treenaamassa Purinalla meidän HAU:n ryhmäläisten Inkan ja Rommin kanssa! :) Musta on tullut ihan hullu, mut mikäs sen kivempaa kuin tehdä sitä, mistä matte ja koira tykkää!