Jee - Sulosaareen!

Joko mä olen tosi hyvä koirien kanssa tai sitten HImba on vain alistunut kohtaloonsa, sillä Himba ei ole yrittänyt rynniä ovesta ulos mun lähtiessäni lähes viikkoon !!
Voi tätä onnistumisen tunnetta, niin loistava fiilis kun saa lähteä ulos ilman ylimääräistä painimatsia ja oven saa laittaa rauhassa kiinni! Eli nyt näyttää siltä, että ongelma on ratkaistu. :) Edelleen Himba vähän stressaa mun lähtöä, saattaa tulla jalkojen väliin ja pyöriä ympärillä, mutta jää kuitenkin kiltisti sisälle kun avaan oven.

pois alta!

Mites tämä sitten tapahtui? 
-Ovesta kulkemiseen tuli uusi käytäntö: Himban tulee pyytää lupa ennen ovesta kulkemista. Tosin muistan tämän vain sisään tullessa, ulos lähtiessä muistan asian aina kun olen jo laittanut oven kiinni :D Toisaalta Himba tavallaan aina pyytää lupaa tulla ulos, kun kannustan sitä sanomalla "tule vaan". 
-lähtöherkut on harventuneet. lopulta huomasin, että juuri lähtönami on se "viimeinen niitti" minkä HImba yhdistää yksin jäämiseen. Nyt kun Himba jää taas kiltisti, voin todennäköisesti palata lähtöherkkuun. Katsellaan. Onhan se kiva jättää koira vähän herkuttelemaan lähtiessä...
-lähdöissä olen tehnyt Himballe selväksi, ettei se vaan tosiaan ole lähdössä. Eli painimatseja ei saa hävitä. Vähitellen Himba on ymmärtänyt, ettei se tosiaan ole mun lähtiessä aina tulossa mukaan.

Näillä mentiin, tai ainakin tällaiset tavat minä käytöksessäni huomioin. Mutta nyt näyttää tosiaan siltä, että ongelmasta on päästy, tai ainakin ollaan pääsemässä, eroon. Nyt toivotaan ettei käytös palaa!

posee

Käytiin perjantaina ja lauantaina Sulosaaressa lenkillä, ja kun ketään muita ei näkynyt, pidin Himbaa vapaana. Oi kun olikin ihanaa! :) Tässä vähän kuvia lauantain lenkiltä.

 

nätti Himbsu <3

hankirallia

siistii!

hyi - märkää lunta

mennään jo!