Eilen oli agilityryhmän kisat.

Meillä Himban kanssa meni lähinnä hauskanpidoksi... ja ihan hauskaa olikin. :D Pääosin meni ihan hyvin, hylly tuli, kun itse ohjasin tiukassa kaaressa huonosti ja koira luki väärän esteen. Kontaktit, erityisesti keinu, takaakierrot, joilla tein twistit ja kepit menivät hienosti, mistä olen hyyyvin tyytyväinen. :) Mentiin sama rata uudestaan, mikä on meille aina huono asia. Itselleni tulee liikaa paineita, kun tiedän missä olen mokannut ja se pitää tietysti osata korjata. Meidän mokauskohdan korjasinkin hyvin, mutta ekalla radalla hyvin meneet kohdat menivätkin nyt huonosti... tuloksena varmaan 4 x hylly :D Himba jäi vähän mun selän taakse ja päätti heti itse ohjata itsensä puomille. Mun pitää olla tosi tarkkana koko ajan käskyttämässä haluamalleni esteelle, ettei Himba lukisi itse esteitä.. No, tästä eka hylly. Seuraavat tuli sitten aidoilla, jotka olivat peräkkäin sivusuunnassa. Ohjasin Himban joka esteen väärältä puolelta, kun meni pasmat sekasin enkä halunnut sitten pilata koiran hyvää fiilistä... Oma moka kun tuli tehtyä. Himballa ainakin oli kivaa, mikä on tärkeintä!

Tehtiin vielä helpompaa rataa, joka oli s:n muotoinen, eli 4 suoraa. Tässä mokattiin heti alkuun, kun alussa oli kaksi hyppyä, joiden edessä suoraan puomi, jolle piti mennä vasta vieressä olevan putken jälkeen. Yritin siis ohjata varmasti niin, ettei Himba karkaisisi puomille, mutta lopputulokseni oli mun ja Himban törmäys... :DDD Sitten jatkui ihan hienosti, kunnes tuli suoran päässä oleva mutkaputki. Oletin, että Himba meni jo putkeen ja luotin siihen liikaa ja lähdin itse liian nopeasti toiseen suuntaan, jolloin Himba luki käännökseni niin, ettei putkeen pitänytkään mennä. Tästä siis hylly, kun tajusin asian vasta kun Himba jo hyppäsi seuraavaa aitaa... Noh, Himballa oli jälleen hauskaa. :D

Hyvää treeneissä oli se, ettei Himba kertaakaan löntystellyt radalla vaan se laukkasi koko ajan! Opin pääsiäisenä sen, että Himbaa pitää käskyttää lujaa ja juosta täysillä, mikä tuottaakin tulosta joka radalla. :) Kaisa kehui minua treenien jälkeen hyväksi ohjaajaksi, mistä olen ihan super ylpeä! Yleensä kuulema harmitellaan kun on hyvä koira, mutta ohjaajan taidot ei riitä, meillä asia on toisinpäin.. :D Himba on kyllä paras, välillä vaan vähän omapäinen. <3