Voih. Mun haave on nyt oma pentu. Tai en halua sitä pentua NYT vaan joskus tulevaisuudessa, koska en jaksa opiskelua ja pentua samaan aikaan ahtaaseen kämppään. Nou tänks. Mutta kun katson tulevaisuuteen noin viiden vuoden päähän niin haaveissa on ensinäkin Savonlinnan jättö Savoon ja muutto takaisin pääkaupunkiseudulle. Toinen on sitten se oma pentu. (Työpaikan jne. voisin kyllä myös ottaa, kiitos!) Mutta nyt huom! pentu on vain haaveilua ja tällainen haave ei välttämättä koskaan toteudu. 

Koska olen agilityihminen päästä varpaisiin ja toki kaikkea muutakin haluaisin harrastaa, mikäli koiralla riittää potkua, pitää koiran olla tarkoitukseen sopiva. Ja mikä olisikaan ihanampi kuin bc. Kyllä, mä alan sortua rotuun, josta joskus olen sanonut, etten tuohon sorru. Mutta miksi ei? Miksi en ottaisi koiraa, joka olisi harrastuksiini juuri sopiva. Ja lisäksi kaunis. Ainoa, mikä rodussa huolettaa on se, että se on niin aktiivinen. Riittääkö mun taidot vai saanko käsiini pommin? Toisaalta kuvissa näkyy, kun vanhoilla rouvillakin on bortsuja, joten miksi en pärjäisi? 

Tänään käytiin Himban kanssa lenkillä koulukaveri Lauran ja Lauran koirien kanssa. Ensin Himba ja dobberi Luna juoksivat metsässä ja sitten Himba pääsi moikkaamaan 5-kuista Detta bc:tä sisälle. Tai no, ei Dettaa HImba kiinnostanut vaan minä. Siis MINÄ. Ihanaa, koira, jota kiinnostaa ihmiset, eikä koirat ja ruoka. Tollasen mä haluan! Detta on vaan niin ällöttävän ihana, siitä ei voi olla pitämättä. Ihanan rohkea ja aktiivinen ja miellyttämishaluinen.... huoh! Himbassa toisaalta on ihanaa se, että se on rauhallinen (tosin ei silloin pentuna.....), mutta siitä kuitenkin löytyy potkua tarvittaessa. Tosin ei tokokisoissa... tai missään, jos ei ole ruokaa näkyvillä (paitsi agikentällä). Molemmissa roduissa on siis hyvät ja huonot puolet. Niin, ja bc:llä on turkki.

Mutta melko varmaa on se, että viiden vuoden päästä mulla on joko uusi rhode tai bc. Tai miksei molemmat..... >;)

Ja muuta asiaa: vaihdamme treeniseuraa, sillä se, missä nyt ollaan oltu, on ihan suosta. Vuodenvaihteen jälkeen päästään luultavasti treenailemaan lämmitettyyn halliin, luxusta! Mutta sitä ennen Himballa on viikon päästä leikkaus. Hyvästi juoksut ja valeraskaudet! Tätyy kyllä sanoa, että jännittää, miten leikkaus muuttaa vai muutaako Himbaa ja tuleeko mitään tiputtelua tms. Peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin.